Fasa 3,4

Semalam MAT, hari ini CSC. Dua hari yang penuh kesibukan dan merupakan klimaks pada waktu peperiksaan ini.  Kerana kegentingannya, banyak perkara telah dikorbankan untuk membuat persediaan.


Itu cerita tadi. Sekarang ada masa 10 hari sebelum peperiksaan terakhir, PHY310. Cuti yang panjang, berbaloi jika dibandingkan dengan usaha dan penat lelah untuk persediaan sebelum ini. Mungkin rehat yang panjang adalah apa yang saya perlukan


Perkara paling menarik untuk diceritakan ialah kelmarin, 3 Nov, Salah satu dari gerai makan siswi telah terbakar. Semasa dalam perjalanan pulang dari perpustakaan. Kelihatan satu dapur dipenuhi api dan staf2 cuba memadamnya. Merasakan mereka perlukan bantuan, saya bantulah sekali. Bantu mennghulurkan pemadam api. Nak membantu memadamkan tidak sempat kerana sebelum sempat sampai ke api staf telah mengambil dahulu pemadam api di tangan saya.








Mujurlah tidak lama kemudian api berjaya dipadamkan. Selepas itu kedengaranlah kedengaran siren bomba yang baru sahaja sampai. Melihat pihak yang berpengalaman sudah tiba, saya pun berlalu pulang. Perjalanan pulang penuh dengan asap kesan dari kebakaran itu, membuatkan saya berfikir berapa lama kebakaran tersebut telah berlaku.



Itu sahaja yang menarik, kerana selain itu cuma cerita belajar dan ulangkaji

0 comments:

 
Copyright © Varqidic