My Drama


whosright.com



Mekjah: Eh, anak ko dengan pakwe die tu cmne?

Kak Limah: Okey jee, dorang mcm suami isteri da tauu.hahaha..
Mekjah: Heey, ko biaakan je anak ko tu cmtu, ko xhalang kee?

Kak Limah: Watpe nak halang, bia la merekaa, asl mreke bhgia dah laa
Mekjah: Ko ni memang mak tak berhati perut. Habis jahanam anak kau macam tu. Buat la sesuatu sikit.

Kak Limah: Buat pe nak halang?
Mekjah: Buat ape ko kate? ko kate mcm suami isteri tu xde ape?

Kak Limah: Aku kate mcm tu sbb masing masing ada hubungan yang baik. Yang lelaki hormat pada yang perempuan macam seorang suami sebenar, hormat padanya, jaga maruah dirinya, lindunginya, beri nafkah kepadanya. Dia sering nasihatnya, bimbingnya, imami solatnya, berada disampingnya, dengar masalahnya dan mendoakannya.Dia melayannya ketika sunyi ketika jauh dan tidak melupakannya.

Dan si perempuannya pula taat pada lelakinya, patuhi arahannya yang baik, dan menolak yang buruk. Menjauhkannya dari bahaya, dari maksiat, dari orang orang yang jahat. Membantu segala yang termampu dan tidak mengganggunya bila dia perlu bersendiri. Berada disampingnya bila dia perlu. Hormat padanya dan menerima seadanya. Kekal dirumah menjaga maruahnya, keluar selepas izinnnya dan menjaga dirinya sepanjang masa.

Mekjah: Oooo. aku ingat diorang buat ape tadi. hihhi

*Ini jela mood nak tulis -.-"

0 comments:

 
Copyright © Varqidic